Sunday 11 January 2015

TIPS KULIT CANTIK MENAWAN DALAM ISLAM


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Eina doakan semoga semua pembaca salynahafis.blogspot.com dilimpahi rezeki dan berada dalam keadaan sihat sejahtera. Eina juga doakan semoga anda kaya dan berjaya.

Lama rasanya tidak menulis blog disebabkan kekangan masa dan Eina bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk berkongsi elmu dengan sahabat semua.

Entri kali ini, Eina ingin kongsikan tips untuk kecantikan dalam islam semoga memberi manfaat kepada kita, selamat dan Insya Allah berkesan dengan izin Allah S.W.T.



Untuk makluman, petua ini disampaikan oleh Dr. Fatma El-Zahra untuk kekal cantik menawan. Kita boleh memilih yang mana ingin kita lakukan, yang penting kita lakukan dengan istiqamah.

Pertama

Tuang segelas air, baca surah Al-Fatiha 1 kali, Ayat Qursi 1 kali, dan surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Kemudian, hembuskan nafas ke dalam air tersebut dan minum. Niatkan dalam hati untuk menjaga kecantikan dan kelihatan seperti anak dara untuk kebahagiaan rumahtangga.
(** dilakukan selepas solat isya')

Kedua

Baca zikir "Ya Badiyah" 1 kali, " Ya Nur" 1 kali, "Ya Hadi" 1 kali, " Ya Allah" 3 kali dengan berniat supaya kelihatan berseri serta sihar luar dan dalam. Kemudian, hembuskan ke tapak tangan dan sapukan wajah setiap hari.

Ketiga

Setiap pagi selepas subuh, baca Surah Al-Waqiah ayat 35-38.Setelah selesaikan hembuskan ke atas air dan diminum. Niatkan dalam hati supaya kelihatan cantik, muda serta bertenaga luar dan dalam kerana Allah S.W.T.




Petua lain yang boleh diambilkan seperti berikut :

Pertama : Urutkan wajah dengan air menggunakan jari telunjuk dari bawah dagu ke pipi seterusnya ke hidung sehingga keatas dahi dengan selawat nabi 3 kali. Amalkan urutan ini setiap hari. dilakukan sejurus bangun tidur sebelum mandi dan gosok gigi.

Kedua : Minum air dan dibiarkan kedalam mulut selama 10 saat sambil selawat 3 kali. Kemudian minum air tersebut. 

Ketiga : Setiap kali berhias di cermin, bacalah doa, kemudian baca selawat di kedua tapak tangan dan disapukan ke muka sambil niat dihati supaya wajah kelihatan cantik seperti Nabi Yusuf a.s. Amalkan setaiap hari. Doa yang dibaca adalah sepert berikut :

"Segala puji-pujian bagi Allah S.W.T sebagaimana telah Engkau mempercantikkan diriku dan akhlakku. Semoga Engkau menjauhkan wajahku dari api neraka."


Keempat : Hafalkan ayat 35-38 Surah Al-Waqiah. bacalah dalam hati setiap kali mandi untuk curahan yang pertama dan dimulakan dari kepala.

Selain itu, kita boleh ambil supplement untuk kecantikan dalam dan luaran. Ini cara paling mudah tetapi memerlukan sedikit kos. Niat dalam hati untuk menjaga kesihatan dan cantik kerana Allah S.W.T dan supaya dapat beribadat.

Eina pernah cerita tentang Set Kecantikan di SINI

Semoga apa yang Eina kongsikan dapat manfaat untuk kita semua. Sekiranya anda rasa entri ini berguna untuk orang lain, sila klik button share dibawah semoga kita sama-sama mendapat pencen kubur.


No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER/NOTA KAKI

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu.Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.