Friday 3 October 2014

Meal Shakes Untuk Aqil


Assalammualaikum,

Apa khabar pembaca semua? Eina berharap semua berada dalam keadaan sihat walafiat disamping keluarga tercinta.

Entri kali ini Eina nak kongsi pasal satu lagi produk yang menjadi kegilaan ibu-ibu  iaitu Meal Shakes.Apa yang best sangat produk ini?Perlu ke kanak-kanak diberi suplemen atau makanan tambahan?

Pentingnya Makanan Tambahan Kepada Tumbesaran Anak

Eina sangat menikberatkan makanan anak. Eina sentiasa mengawasi makan yang diambil Aqil dan menyediakan sendiri  untuk Aqil.

Walaubagaimana pun Eina akui masih sukar untuk menggelak dari makanan-makana tidak sihat. Contonya, fast food yang mengandungi ajinomoto.gula, garam dan minyak yang berlebihan ataupun keropok ('jajan')yang mengandungi  perasa yang sememangnya tidak elok untuk kanak-kanak.

Jadi dengan pengambilan Meal Shakes, kita boleh memenuhi kekosongan nutrisi anak dengan secukup. Meal Shakes lengkap segala nutrisi untuk tumbesaran anak.

Mahal ker? Pada Eina, jika kita boleh beli tudung yang mahal-mahal ataupun handbag yang berjenama, tak salah kalau kita laburkan sedikit duit kepada anak kita demi kesihatan mereka juga.

Lagipun harga Meal Shakes adalah mampu milik dan amat menjimatkan serta tahan berbulan-bulan.



Meal Shakes Shaklee

Meal Shakes adalah makanan tambahan yang kaya dengan protien dan kalsium. Kandungan Meal Shakes lengkap dengan 19 jenis vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D dan Niacin.

Ia juga mengandungi mineral-mineral penting seperti kalsium, iodian, besi, fosforu, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc dan juga mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan seseorang.

Ramai yang beranggapan Meal Shakes adalah makan segera kerana tertulis di produk tersebut 'Instant Protien' tetapi Instant protein yang dimaksudkan bukanlah makan segera


Instant Protien. yang dimaksudkan adalah protien yang 'segera' diserap oleh badan kerana ia adalah semulajadi dalam bentuk Asid Amino. Jadi, ia tidak akan mengganggu buah pinggang.

Jika kita mengambil protien dari sumber makanan seperti ayam, ikan dan lain-lain. Ia akan ditukarkan ke dalam bentuk asid amino dahulu baru boleh diserap oleh badan.


 
Kebaikan Meal Shake untuk Kanak- Kanak

  • Kurangkan Ekzema
  • Untuk tumbesaran
  • Untuk perkembangan Minda
  • Untuk tingkatkan selera makan
  • Untuk anak yang dah berhenti susu ibu
  • Untuk anak kekal aktif
  • Sebagai perlindungan jangkitan kepada penyakit
  • Meningkatkan berat badan
  • Membantu anak fokus
  • Membantu kurangkan kekerapan asthma
  • Mengatasi masalah sembelit anak
  • Supplemen yang sesuai untuk anak yang menghadapu diabetes tahap 1
  • Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  • Ambil semasa sarapan menigkatkan kecergasan seawal pagi
  • Supplemen yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan kedalam bijiran atau susu.
Banyak kan kebaikan Meal Shakes ini. Sebab itu, Eina jatuh cinta dan bagi pada Aqil. Alhamdullilah Aqil boleh terima. Syukur sangat-sangat sebab Eina ditemukan dengan Meal Shakes Shaklee.

Pengalaman Aqil Dengan Meal Shakes

Untuk makluman, Eina selalu travel berdua sahaja dengan Aqil
sebab hujung minggu my hubby bekerja . Nasib baik Aqil sudah biasa balik tanpa walid (gelaran untuk hubby).  

Aqil mempunyai masalah perut sensitif iaitu selalu kembung dan tidak boleh salah makan. Kalau silap sikit, Abis lah ummi kena cuti.

Alhamdulillah, selepas pengambilan Meal Shakes dalam seminggu, Aqil menampakkan perubahan. Perut dan kurang meragam dan malam tidur dah lena.

Bila waktu balik kampung berdua dengan Aqil, sebelum perjalanan, Eina akan bagi susu + Meal Shakes dan Aqil akan tidur dengan lena. 

Jika sebelum ini, Aqil akan pasti akan berjaga di pertengahan jalan kerana menghadapi ketidakselesaan perut ataupun pasti akan mengalami sedikit cirit birit akibat tersalah makan.




Walaupun Aqil mempunyai masalah perut sensitif, Alhamdullillah,  Aqil bukan yang jenis memilih makanan. Sebab ada selgelintir ibu-ibu yang mengalami masalah anak yang memilih makanan.

Kesan daripada itu, anak akan kekuranagan nutrisi. Itu lah perkara yang paling Eina takut berlaku pada Aqil.Inilah adalah perkara yang sangat serius.

Ramai ibu-ibu yang tidak tahu, jika perkara ini dibiarkan berlarutan, ia akan memberi kesan negatif pada tumbersaran anak.

Antara kesan sekiranya anak kurang selera makan adalah 

1. Melambatkan kecerdasan otak - Anak akan lambat untuk belajar sesuatu yang baru dan kurang respon kepada persekitaran. Dunia semakin maju sekarang, dan kita kena cepat belajar. Oleh itu, kita sebagai ibu bapa kena lebih prihatin dalam membantu anak-anak supaya mereka tidak ketinggalan semas di sekolah kelak. 

2. Membantutkan pertumbuhan fizikal -Protein penting untuk membina otot dan kalsium untuk pembentukkan tulang dan gigi. andainya anak tak nak makan atau memilih makan, macam mana nak membesar dengan betul. mesti risau kan.ermm...

3. Mudah dijangkiti penyakit- apabila badan tidak cukup zat,daya tahan badan akan terjejas.pada ibu-ibu yang bekerja, semestinya akan hantar anak ke nurseri ataupun rumah pengasuh dan dah tentu ada juga kanak-kanak lain yang tidak sihat, batuk atau selesema. lebih-lebih lagi masa musim hujan dan jerebu. kuman pun senang berjangkit.




Serupa Tak? "Like Father, Like Son"
Sekian,



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Eina untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

SALINA BINTI MD DOM
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169964
salina.hafis@gmail.com
019-336 0405 (Call, SMS, WhatsApp,Telegram)




No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER/NOTA KAKI

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu.Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.