Friday 10 October 2014

Saya Berjaya Turunkan Berat Badan



Assalammualaikum..

Salam Jumaat pada semua pembaca. Eina Harap semua berada dalam keadaan sihat walafiat dan sentiasa diberkati dan dilimpahi rezeki.

Entri kali ini Eina nak kongsi berkaitan penurunan berat badan. Alhamdullilah, pagi tadi sampai tempat kerja, my BFF call ajak pergi sarapan. Sejak kami pindah pejabat baru, ini kali pertama kami nak breakfast diluar. Selalunya kami akan "tapaw" (bungkus) or bawa bekal dari rumah.

Eina order roti canai 2 keping dengan Neslo Ais. Alhamdullilah syukur, makannya sedap, Lain kali Eina akan ambik pic yer sebab ini baru pertama kali kami singgah ke situ.

Selepas makan kami balik opis. Seperti biasa Eina akan buka emel untuk pastikan ada kerja tertunggak or tidak. Setelah siap semua, rasa terdetik untuk timbang berat badan. Jangan terkejut yer, dekat opis ada satu timbang tau, diguna pakai bersama.

penimbang digital di sudut
Niat sebenar ingin mengambil air di pantry untuk makan vitamin tetapi singgah kaki ini bergerak ke situ.huhuhuhuhuhu.....Berdebar-debar naik penimbang. Bila Eina tengok bawah WAW...Alhamdulillah, berat Eina dah turun  6kg dalam masa 17 hari selepas pengambilan supplemen kegemaran Eina.

Munkin pada orang lain sikit, tetapi pada Eina dah cukup banyak. Tak terfikir pada bulan puasa untuk ambil supplimen tetapi Eina bersyukur tidak terlewat dalam melakukan tindakan.

Alhamdulillah,  niat dalam hati untuk turunkan berat badan bagi elakkan penyakit dan juga untuk kelihatan anggun seperti sebelum berkawin..
Syukur sangat-sangat. Lepas ini Eina akan lebih konsisten untuk pengambilan supaya dapat semula berat badan ideal Eina.

Bagaimana Eina boleh terjebak dengan supplemen ini? Bermula ceritanya disini. Satu hari, Eina pergi Cek Up untuk  Kesihatan dengan doktor tetapi mendapat keputusan yang memeranjatkan dimana tekanan darah Eina naik dan doktor kata berkemunkinan Eina akan mendapat darah tinggi dalam setahun dua lagi sekiranya tidak dikawal.

Antara faktor adalah peningkatan berat badan yang mendadak. Dari situ, Eina mula mengawal tabiat pemakanan disamping mengambil vitamin untuk kesihatan optimum dan penurunan berat badan.

Eina rasa bersalah tau kalau tidak berkongsi perkara yang baik. Supplement yang Eina ambil adalah Set Kesihatan Optimum (klik sini) Lecithin  dan Alfalfa Complex serta untuk penurunan berat badan.

Bagaimana Lecithin dan Alfalfa Complex dalam penurunan berat badan?


Alfalfa Complex + Lecithin memberikan kesan yang terbaik.
Lecithin

  • Bertindak sebagai pembakar lemak,dimana sekiranya pengambil dalam kuantiti yang banyak boleh mempercepatkan pembakaran lemak.
  • Bertindak sebagai pemecah lemak dan kolestrol.
  • bertindak sebagai pelarut lemak.
  • dapat meningkatkan daya ingatan 
  • membantu dalam mencegah ezema
  • bertindak sebagai pelincir kepada sendi-sendi badan kita.
  • membantu dalam mencegah penyakit seperti  darah tinggi, jantung, stroke dan lain-lain.
  • melindungi sel darah merah dari serangan penyakit.
  • mengemulsi, mencairkan dan tingkatkan metabolisme lemak

Alfalfa Complex

  • Bertindak sebagai detok dimana sebagai ejen pengangkut lemak-lemak yang telah dipecahkan oleh Lecithin.
  • Menghilangkan toksin dari badan.
  • Melegakan keputihan.
  • Melawan alahan dan memperbaiki keadaan kulit.
  • membaiki masalahan saluran penghadaman.
  • menghilangkan toksin dari badan.

Tetapi ada syarat untuk penurunan berat badan.

Pertama  

Kena Minum air sekurang-kurangnya 3 liter ataupun ikut berat badan dimana 1 liter persamaan dengan 25kg. Eina akan pastikan Eina minum 4 liter sehari supaya penyerapan vitamin lagi cepat dan berkesan.

Kedua

Pemakanan pun kena jagalah yer. Kita tidak boleh mengharap kan supplemen sahaja tetapi kuantiti makanan yang diambil pun kena jaga.

Ketiga

Lakukan senaman ringan atau aktiviti fizikal seperti mengemas, memasak tak pun paling senang widow shopping. macam Eina , layan Aqil pun dah letih dan boleh berpeluh kerana Aqil tengah lasak sekarang.

Keempat

Kena makan vitamin ikut masa yer dan jangan culas yer.

Kelima

Bergantung pada diri kita sendiri dan niat dalam hati serta catatkan setiap perkembangan. Macam Eina, Eina akan meletakkan target untuk penurunan berat badan.

Semoga perkongsiaan ini dapat membantu rakan-rakan yang ingin hidup sihat or mengurangkan berat badan.Lebih elok kita mencegah dari merawat. Jangan lupa ikuti perkembangan Eina dalam proses penurunan berat badan.

Sekian.

***Jika anda suka dengan entri ini, mohon anada tekan like button dibawah. semoga ia juga memberi manfaat kepada orang lain.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Eina untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


SALINA BINTI MD DOM
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169964
salina.hafis@gmail.com
019-336 0405 (Call, SMS, WhatsApp,Telegram)

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER/NOTA KAKI

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu.Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.